نماینده اشرافی به درد مجلس نمی‌خورد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد احمد توکلی در جمع هواداران رضا وحدانی از نامزدهای انتخابات حوزه انتخابیه بجنورد اظهار داشت: نماینده مجلس باید شجاع، پاک‌دست، تحلیل‌گر و عاقل باشد و نباید ترس از منافع شخصی سبب شود که منافع مردم را زیر پا گذارد.

وی افزود: نماینده واقعی مردم باید شخصی باشد که به دنبال خرد جمعی  بوده و به اصل مشورت توجه کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان باید دارای شرایط ویژه‌ای داشته باشند تا از حقوق ملت دفاع کنند، گفت: اگر این خصوصیات زیر پا گذاشته شود و مردم بدون شناخت به کسی که دارای چنین صفاتی نیستند، رای دهند، ابتدا از همه خود آنها آسیب خواهند دید.

وی خصوصیات شاخص برای نمایندگی مجلس را برشمرد و تصریح کرد:نماینده‌ای که به مجلس می‌رود ابتدا باید دین‌دار باشد زیرا نماینده دین‌دار هیچ گاه دروغ نمی‌گوید، و به مردم وعده‌های دروغین نمی‌دهد.

توکلی اظهار داشت: اگر کسی زیاد قول و وعده می‌دهد، نمی‌تواند به آنها عمل کند. از این رو دیندار اگر از عهده قولی برنیامد حتماً از مردم عذرخواهی می‌کند. اگر نماینده‌ای از عهده کار و وظیفه‌اش برنیامد همانطور که از خداوند عذرخواهی می‌کند باید جسارت داشته باشد و خطای خود را پذیرفته و از مردم عذرخواهی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پاک‌دستی را از دیگر ویژگی‌های نماینده عنوان کرد و افزود: شرایط در مجلس آن گونه‌ای است که اگر نماینده پاک‌دست نباشد، می‌تواند به راحتی به مردم خیانت کرده و جیب خود را پر کند.

وی با اشاره به ضرورت ساده‌زیست بودن نماینده مجلس تصریح کرد: نماینده‌ای که سطح مالی آن بیش از مردم عادی است و یا پس از نماینده شدن وضعیت و سلیقه‌ او تغییر کند، نمی‌تواند مردم را درک و دغدغه‌های آنها را بشناسد.

توکلی تاکید کرد: مسلما اینگونه نماینده‌ها پس از مدتی به سمت و سوهایی می‌روند که جدا از مردم است. به همین خاطر به همه مردم توصیه می‌شود شخصی را به مجلس بفرستید که اصل ساده‌زیستی را حتما داشته باشد زیرا نماینده اشرافی به درد مجلس نمی‌خورد.

به گفته رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اگر سطح رفاهی نماینده‌ای بالا برود مسلما علاوه بر مردم به قانون و قانونگذار نیز ضربه وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه بصیرت و نکته‌سنجی از ویژگی‌های بارز یک نماینده مجلس است، گفت: نماینده مجلس اگر شرایط را خوب بشناسد و خوب درک کند، قطعا می‌تواند تصمیم درست را در سخت‌ترین شرایط بگیرد.

وی اضافه کرد: اگر نماینده‌ای بصیرت و نکته‌سنجی لازم را نداشته باشد علاوه بر خود بر جامعه نیز آسیب وارد می‌کند.

توکلی یادآور شد: با این توصیف‌ها مردم حوزه انتخابی بجنورد، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم به وحدانی که دارای چنین صفاتی است، رای بدهند.

این نشست با شرکت هواداران و طرفداران رضا وحدانی در مسجد امام بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/آ10





:: برچسب‌ها: دریا , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: